De tosti van Susanne




Ik leerde Susanne kennen toen ik 4 was, en sindsdien zijn we vriendinnen. We woonden vroeger om de hoek van elkaar, en ook onze moeders zijn bevriend. Omdat we elkaar al zo lang kennen voelt ze een beetje als een soort zusje. Een zusje wat ik altijd net te weinig zie, maar waar ik heel veel van houd.
Ze kwam een tijd terug een keer bij mij lunchen, en al kletsend en scharrelend flatste ze deze tosti in elkaar. Sowieso hebben we een soort tostigeschiedenis, ik kan me veel momenten herinneren dat we bij haar thuis tosti aten. Voor mijn gevoel het enige wat samen aten eigenlijk.. Suus dit is raar, volgende keer dat ik je zie eten we geen tosti!
Goed terug naar deze tosti. We verzonnen ter plaatse maar wat, en hij bleek heel lekker! Hij smaakt romig, fris, kruidig en de tomaten geven een klein beetje zoetheid.
Het recept is heel eenvoudig, bijna geen recept te noemen, want iedereen weet immers wel hoe je een tosti maakt, maar ik vond het te lekker om voor mijzelf te houden.

O en hoe we er op kwamen van die rare sandwichspread te gebruiken en wat deze überhaupt in mijn koelkast deed weet ik niet. Maar trust me on this one, het is echt heel lekker. 

Susanne's tosti
2 boterhammen
kaas, ik gebruik belegen
sandwichspread tomaat lente-ui
cherrytomaatje
verse basilicum
klontje boter om te bakken
koekenpan of tostigrill

Nu kan ik hierheel flauw zeggen; bouw een tosti, maar voor de volledigheid zal ik een daadwerkelijke instructie geven.

Zet een koekenpan op laag vuur, of zet een tostigrill aan.
Besmeer beide boterhammen met een laagje sandwichspread. Beleg een van de boterhammen met een paar plakjes kaas. Niet te zuunig doen. Snijdt een tommatje in plakjes en doe op de kaas. Scheur een blaadje basilicum in stukjes en leg op de tomaat. Leg de andere boterham er bovenop.

Als je een tostigrill gebruikt leg je het brood er tussen. Als je een koekenpan gebruikt besmeer je een kan van de sandwich met een laagje boter, leg het brood op de boterkant in de pan en besmeer de andere kant nu ook met boter. Bak de tosti tot hij goudbruin is en de kaas gesmolten.


Eet smakelijk!

Reacties

  1. Ahhhu dit is zo cute om te lezen! En zo is het maar net. Een heel lief vriendinnetje die ik nooit meer laat gaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts